måndag 27 juli 2009

REGN!

"Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor...."
Nu är jag riktigt less på regnandet, det har regnat i princip hela tiden sen vi kom hem från Gotland. Vi vill ju få mer sol och bad innan semestern är slut. I går var det uppehåll en stund på eftermiddagen och solen tittade till och med fram. Men idag har regnandet fortsatt. Fast nu när jag tittar ut så ser jag en glugg med blå himmel så det kanske finns hopp!

Vi har ägnat dagarna åt att fixa och dona lite här hemma. Packa upp och tvätta förstås och så har jag skruvat ihop lite IKEA-grejor som jag köpte. Jag hittade också ett nytt tyg till kökssoffan på IKEA som dessutom räckte till två kuddar och en duk. Köpte också nya gardiner och lampskärmar som jag så klart ville få upp på en gång. Resultatet blev det här:

Hittade så mycket vackra stenar på Gotland så det blev ett sånt här fint ljusfat:

Jordgubbar från vårt eget jordgubbsland, mums filibabba!



1 kommentar:

  1. Visst är det mysigt i Ljugarn! Vi får besök från Gotland på tisdag, barnens farmor och farfar kommer upp. Vi ses väl nu när semester och lov lider mot sitt slut och skolan snart är igång igen. Kram Camilla

    SvaraRadera