fredag 11 september 2009

Bloggtorka

Just nu skrivs det inte särskilt mycket på min blogg. Vet egentligen inte varför. Jag tycker det är roligt att skriva och har mycket tankar. På nåt vis är det här med bloggandet roligt just för att andra kan läsa det jag skriver och kan kommentera mina inlägg. Jag menar annars kan man ju skriva i sin egen privata dagbok, men det är ju inte lika kul för den läser ju ingen annan.... Knepigt egentligen den här företeelsen att blogga. Egentligen var jag emot det från första början men ändå hamnade jag här......

Har efter förra träffen på stresskliniken fått ännu fler tankar och insikter om mig själv och det liv man lever. Det är trots allt väldigt omtumlande behandling att genomgå eftersom det handlar om att förändra sitt beteende. Jag inser hur mycket man egentligen påverkar själv genom hur jag väljer att tänka i olika situationer. Eller snarare hur jag är van att tänka och bete mig. Det är väldigt stor skillnad om man väljer att se de negativa sidorna i saker och ting eller det som faktiskt är bra. Att se motgångar och "misslyckanden" som erfarenheter som hjälper mig och lär mig eller bara som en tung börda. Faktiskt så finns det så otroligt mycket att uppskatta och glädjas åt i livet om vi väljer att se det och lägga fokus på det istället för det jobbiga negativa.

1 kommentar:

  1. Hej E-M!
    Tycker också att bloggandet kan ge mycket tillbaka, även om jag ibland förundras över att jag gör det.
    Apropå stress så skulle nog alla behöva gå och lära sig mer om det. Jag har blivit bättre på sådant som att styra mina tankar och se positiva saker. Men ibland trillar jag ju dit i gamla hjulspår. Och ibland stressar jag upp mig över onödiga saker. Du får nog lära dig mycket klokt!
    Jag måste in till stan och hämta väskan på biblioteket (där den är i en monter) Jag trodde att jag hade den hemma, men den var inte här. Så det dröjer några dagar innan jag skickar den. Hoppas att det går bra!

    SvaraRadera