torsdag 21 maj 2009

Egen tid

Har lite egen tid här några dagar. Familjen har åkt till farmor men jag är hemma, ska jobba i morgon. Jag har faktiskt sett fram emot de här dagarna. Skönt att få vara lite ensam ibland och rå sig själv. Jag märker att jag har fått ett större behov av det jämfört med tidigare. Förut kunde jag nästan tycka det var jobbigt att vara ensam, men nu känns det inte alls så. Självklart blir det jättekul när de kommer hem igen, men just nu har jag det ganska bra.

Har donat på lite här hemma. Upptäckte att barnens rum var som bombnedslag så jag röjde upp där och dammsög och skurade hela huset. Jag kände mig på riktigt bra städhumör, och det är inte varje dag ska jag säga. Cyklade iväg på en fika hos en kompis på eftermiddagen. Ikväll har jag också målat ett varv till på spaljén till altanen. Så jag känner mig riktigt nöjd med mig själv. Det har varit en bra dag. Imorgon är det arbetsdag, jag och min kära kollega ska skriva utvärdering och fixa färdigt en massa saker som inte har hunnits med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar