torsdag 7 maj 2009

Stresskliniken

I dag var jag på min första gruppträff på stresskliniken. Jag måste bara säga vilken otroligt genomtänkt och proffsigt upplägg! Jag känner mig verkligen priviligierad att jag har fått den här möjligheten att gå där. Att jag får göra det här för min egen skull. Det känns lyxigt! Även om det inte känns roligt att det har blivit så här för mig, att jag har fått utmattningssyndrom och har mått så dåligt, så känner jag att det här är ett steg i rätt riktning.

De har fått mig att förstå att det inte räcker med att man har kunskap och insikt om stress och att man förstår kroppens varningssignaler utan det krävs också en beteendeförändring för att inte upprepa samma mönster hela tiden. För att uppnå den här beteendeförändringen så krävs träning, det är inget som kommer av sig själv. Jag känner att jag har mycket att lära. Spännande! Jag kanske blir en helt ny människa efter det här.......

Idag fick alla berätta "sin historia" och det som slog mig var hur mycket som man känner igen hos varandra. Trots att alla har olika erfarenheter och orsaker till att man hamnat där så har alla upplevt ungefär samma sak. Det känns skönt att få känna att man inte är ensam. Jag längtar redan till nästa torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar