tisdag 24 mars 2009

Antiviktväktarkaka

4 ägg
6 dl socker
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
2 1/2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
175 g smält smör
Vispa ägg och socker, rör ner övriga ingredienser. Grädda i långpanna 200 grader ca 13-15 min.
Glasyr:
75 g smör
2 dl socker
1 1/2 dl grädde
1 dl sirap
1 påse kokos
Sjud glasyren 5 min. Bred på kakan. Grädda ytterligare 8-10 min.



Kärt barn har många namn men i mitt recept heter kakan faktiskt Antiviktväktarkaka och det är klart det är ju inte direkt nåt viktväktarrecept......Hade med mig kakan i går på vår "pyssel&prat-junta" här i byn. Fick där förfrågan om recepet så därför lägger jag in det här. Vi startade den här juntan för nåt år sen och huvudsyftet är förstås att träffas, prata, fika och ha lite "egen tid" en stund. Men samtidigt så håller vi oftast på med någon form av "pyssel" som att sy, sticka, sätta in foton eller recept mm.

align="left">


Var på min andra träff på stresskliniken idag. Fick träffa en överläkare, så nu ska de sen göra bedömningen om jag ska fortsätta där i någon grupp. Enligt henne så verkar det ganska troligt att jag "kvalar in" i deras behandling, vi får se.... Solen skiner och jag ska nu sätta mig ute på altan med en kopp kaffe!

2 kommentarer:

  1. Åh vad god kakan lät :)Bjuds det på en bit på Förskolan eller? haha Blir inte alls avis på dig när du sitter på altanen o njuter m kaffe, herå :)/ Synes kanske imorrn, tjingeling

    SvaraRadera
  2. Oj oj, måste nog göra en sån där! Krams

    SvaraRadera