lördag 14 mars 2009

Lördag

Efter en skön sovmorgon inleddes dagen med såna där trevliga lördagsprojekt som att tvätta, städa och vika tvätt. Som tur är har jag en man som är fenomenal på att vika tvätt (även om han viker tröjorna åt fel håll). Det är nog det tråkigaste jag vet att vika tvätt, vilket min man har förstått och därför tar på sig det hedersvärda uppdraget..... Fast ärligt talat så har jag inte tålamod alltid att vänta tills han tycker det är dags att ta hand om all rentvätt, så då gör jag det i alla fall.....


Dottern fick för en tid sen en jättefin fågelholk i present av hennes snälla kompis A. som har tillverkat den själv med viss hjälp av pappa J. Idag kom den upp på ett träd på baksidan av huset. Så nu får vi vänta på att några små pippisar vill flytta in där!

Ser fram emot kvällen då vi är bjuden på middag hos några goda vänner som vi inte träffat på ett tag. Kul att man kan hålla kontakten även om det ibland går lite för länge mellan gångerna som vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar